Melbourne - Sydney - Melbourne - Sydney - Byron Bay? 16/4-11

Från Melbourne till tryggheten i Sydney till att sitta hoptryckt med fem andra personer i en bil för två, möjligtvis 3, tillbaka till Melbourne där förvisso tryggheten Nicole befinner sig. Så nu är jag här, på Oslo hotel än en gång, även denna gång med Nicole som just nu bygger upp ett litet provisoriskt liv här. Varför jag lämnade jobbet som jag fick tillbaka på Blockout, som förvisso ägde rum i deras fabrik och inte i butik som tidigare, var därför att jag vart så fruktansvärt sugen på att gå på Supafest festival som hålls här på söndag där artister som bland annat Busta Rhymes, Taio Cruz, Timbaland och Snoop dog kommer uppträda på. Men i och med att Nicoles hjärta ligger lite närmre House musikens håll och jag känner mig allmänt trött på att umgås mer tid än nödvändigt med personer vars egon är större än deras medkänsla för andra människor så vet jag inte om det blir någon festival för min del. Den som lever den får se helt enkelt! (;
.
I Sydney så fick jag i alla fall tillbaka all den energi som försvann förra gången i Melbourne. Jag hade förvisso feber mer än nödvändigt då ja arbetade trots sjukdom men vem ska försörja en om inte en själv! James tog förvisso obeskrivligt bra hand om mig under tiden hos honom så det var inte riktigt dödens död att spendera några timmar på ett lager med feber om dagarna. Trist nog så fick jag däremot uppleva ryska ägaren Svetdas vrede sista arbetsdagen "Whats wrong with you? I dont get you? Are you stupid?" med låg djup stämma om och om igen. Som vanligt, som alltid, till allt och alla var hon under en dålig dag helt enkelt! Hade hon inte varit en forna elitgymnast (det var så hon fick australiensiskt medborgarskap, hon tränade gymnastlaget inför OS), en meter längre än mig och erfarenhet utav att hamna i storbråk med kunder så hade jag vågat säga något mer än "No, Im Sorry, Ok". I alla fall det man inte dör härdas man av och att ta skit ifrån folk utan att ta åt mig har jag (tyvär?) blivit snäppet bättre på efter denna resa!
.
Men då var man som sagt tillbaka till Melbourne då! Jag gillar faktiskt den här staden också. Och jag gillar den ännu mera om man kan uppleva den med någon som Nicole! Igår så var vi ute på en liten runda och dansa fötterna ömma.. Innan dansen så hade vi, åtminstone enligt oss själva, världens komedi/humor moment som vi kände att vi behövde dela med oss genom att uppdatera facebook statusen frekvent.. Frågan är varför internet aldrig vill fungera när man måste ha det men beslutar sig för att funka utmärkt när man förvisso vill men kanske inte borde ha tillgång till de..
.
Bild på Angelica ifrån en förfest som vi hade på deras takterass
Hemsläpet Oliver och James hade den kvällen som de så glatt visade upp för mig kl 05.00 - två träd. Lyckan var fullständig för pojkarna med andra ord.
En visit på IKEA för köttbullslunch och saltafiskar - Lyckan var fullständig för oss med andra ord! (;
Ett jobberbjudande vi fick spontant på gatan! Bästa med den är ju ändå "No experience, We will train you"
Sista kvällen spenderades med tjejerna ifrån Blockout. Så jag har saknat dem! Först så åt vi på en libanesisk restaurang där man tydligen fick ta med sig sin egna alkohol.. dem skratta ganska gott när jag försökte säga att det nog är olagligt.. Sedan så gick Cat, jag och Freya ut i Kings Cross där Freya även arbetar på några barer och det tacka vi och tog emot i form av billiga, ruskigt goda drinkar! Cat som ni förresten ser på vänster utav bilden ska snart forstätta sin resa till Los Angeles, Las Vegas och sedan New York där hon ska på en minst sagt häftig jobbintervju. Jag är inte avis alls med andra ord... Henne kommer jag verkligen försöka besöka i Skottland i sommar!
Idag så får jag se hur vi ska spendera dagen. Klockan är 12.30 och Nicole sover fortfarande så det lär nog inte bli en vidare produktiv dag iallafall ;) Caroline och Pelin kommer tillbaka ifrån Great Ocean road idag som dem har varit på under tiden som jag varit med Nicole istället (det var alltså dem + två andra killar som jag bilade ner hit med). Och då ska vi prata igenom hur vi ska göra här näst, hittills har dem varit ena jäklar på att planera utan en enda tanke på mitt samtycke så vi får se helt enkelt. Pelin åker däremot hem nu på tisdag för att sedan komma tillbaka till Australien om någon månad då hennes sponsrade visum från hårsalongen förhoppningsvis gått igenom. Gör det de så har hon chans att stanna kvar här i 4 år till. Jag själv måste i alla fall tillbaka till Sydney för att packa för en längre tid och sedan så vill jag bara upp till Byron Bay för att kunna möta upp Malin. Stor kram till er därhemma! Inte långt kvar tills jag får se alla nära och kära igen! :)

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Vi längtar tills du kommer hem vännen min! Vi måste försöka Skypa imorgon på din födelsedag!!! Stora, stora kramar Ma

2011-04-18 @ 07:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0