27/04-11

Texten nedan skulle ha publicerats i förrgår. Vad som hänt efter de är en ytterligare natt i bilen på en parkeringsplats, en typ 4 timmars runda i nationalparken Noosa, en sjukhusvistelse (jag fick medicin för min hosta, inget allvarligt med andra ord) samt en mindre kändis moment då småpojkarna på mcdonalds parkeringsplats undra om vi var på guldkusten igår. Bilen aka Pärlan orsakar på gott och ont uppmärksamhet....

.

Just nu så befinner jag mig någonstans emellan Brisbane och Noosa nationalpark som vi planerat att vandra omkring i som ena riktiga turister i morgon. Men just nu så sitter jag som sagt någonstans emellan platserna på en servicestation och roar mig med att kikar på bilder som hittills klickats på resan. Efter en lång resa från Sydney på födelsedagen så hamnade jag med Caroline, Frey och Jonathan i Byron Bay. Vaknade upp till soluppgång, morgonhurtiga människor samt en otroligt lång vacker strand. Detta var första natten som jag i sov i bilen som enbar egenskap. Sömnen var allt annat än något att skryta med men lite tragiskt nog så har man börjat sova gott och till och med börja dräggla efter en veckas sovandes i den. För att försöka få er att förstå hur ofattbart det är så kan jag bara säga att bilen är från 80-talet (ingen luftkonditionering, inga lysen vid instrumentbrädan etc. etc.) och bara har två dörrar. Men just nu så är allt som är gratis den bästa (och enda) alternativet!

Första natten i bilen i Byron Bay

 

Iiiallafall! Byron var vi i några dagar, mötte upp Malin och for sedan vidare till kära Coolangatta där vi i sin fick sällskap utav Nicole som flygit från Melbourne.  Stannade där över natten och for sedan vidare till Surfers Paradise där vi droppade av Caroline. Så nu är det alltså jag, Nicole och Malin som är ute och härjar på Australiens vägar! Och faasen va kul det är att köra bil igen! …Hade förvisso kunnat vara liiite schysstare med en nyare variant av bil men mer än så ska jag inte pika ”Pärlan” ;)

.

Några strandbilder som tagits de senaste dagarna

 

Jag och Malin i Coolangatta

Planerna nu är i alla fall att knata omkring i Noosas nationalpark imorgon för att sedan styra Pärlan mot Hervey Bay där vi sedan ska åka på en typ tre dagars lång tripp till Fraiser Island. Det enda som absolut är inplanerat efter det är en två dagars segelbåttur ute i Whitsundays. Efter det så hoppas vi på att ta oss upp till Cairns och hoppa fallskärm eller något! J Som ni förstår, att investera i ett betalboende med säng finns inte med på pengakartan. Förhoppningsvis så slutar alla röda dagar snart bara här i Australien så att vi kan köpa pump till madrassen/tältet så att vi kan få sträcka ut benen under natten för omväxlingsskull..


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Vilka underbara strandbilder!! Hoppas att ni inte förstör ryggar m.m. med bilsovandet, bra att ni har lite annat inbokat (segling m.m). Saknar dig! Kramar Ma

2011-04-27 @ 23:07:18
Postat av: Mamma Guhnby

Glömde, kör försiktigt!!! Tänk på att hålla till vänster. Det fixar du men tänk på en orolig mamma....Puss,puss,puss

2011-04-28 @ 20:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0