"Save the world tonight - SHM" 19/03-11

I nästan två veckor vart vi kvar i Bondi innan äventyret fick fortsätta i näst största staden Melbourne. Och nu sitter jag här, en man kort och en annan adderad. Nicole gjorde nämligen en avstickare till Thailand med Jessica och co. i två veckor medans Caroline kom och joinade mig under sin sista tid på resande fot.

Om jag skulle förklara Melbourne med ett ord så skulle det vara genuin eller speciell. Många konstsjälar har onekligen bosatt sig här för att spegla av sig på hela staden. Många "alternativa" butiker med egendesignade kläder, tusentals enmansägda restauranger och cafeér, var och en med sin egna nisch. Byggnader som inte är den andre lik med hjälp utav stora graffitimålningar eller utstickande formationer så som typ nitar, torn etc. etc. Staden är inte lik någon jag tidigare beskådat iallafall och det ska bli ett sant nöje att lära känna den!

Men innan bilder på tiden i Melbourne publiceras så har jag lite bilder ifrån Sydney att visa upp! Bilderna nedan kommer ifrån en utgång i Bondi, middag hos James, Utgång på Ivy samt en avstickare på Suprés utförsäljning!








Future music festival!





MGMT


Pendulum






Vår höjdpunkt  - Steve Angello...





En invigning utav, för oss, nya staden som kvoterade sig rakt in på top tio utav roliga upplevelser helt klart! Hade varit på top tre om det inte vore för att det regna lite till och från. Men som vanligt, man kan inte få allt här i livet! (;
De centrala shoppingcentrumet i Melbourne med en inbyggd gevär/patron fabrik inuti..


Och här bor jag nu, på Union Street med cirka 7 tyskar, 5 fransmän, en skott samt en japan. Alla i unga 20 års åldern. En salig men förvånansvärt lyckad blandning! Trivs och känner mig väldigt hemmastadd med personerna här, tyvärr så ska de flesta ska röra sig vidare snart ifrån Melbourne och nya människor flyttar in men de blir nog säkert bra det med. Själv så är jag bara nöjd över att ha ett billigt tak över huvudet och det enda som saknas just nu är ett arbete. Jag var ute och härja lite på Chapel St (en stor välkänd närliggande gata här i Melbourne) igår och delade ut CV:n. Som vanligt så är man inte särskilt åtråvärd som Work and Holiday resenär då man utav lag inte ens får arbeta hos en arbetsgivare i mer än 6 månader. Men jag ska ha ett jobb och så enkelt är det med de så efter helgen så går jag tillbaka till ställena och visar min entusiasm/beslutsamhet! (;

Caroline och en utav fransmännen i huset - Gabriel!


Än en gång pappa - Grattis i efterskott, jag älskar och saknar dig enormt mycket!
Stor kram till resterande där hemma! /Ebba

Kommentarer
Postat av: Mamma Guhnby

Hej hjärtat! Underbart med uppdatering - Melbourne verkar ju vara en jättemysig stad. Hoppas det går bra med jobbletandet! Solen lyser äntligen i Sverige men fortfarande ligger det ett tjockt snötäcke på marken. Sms:a vilken typ av festivalpass som jag ska fixa till dig (lugn eller inte....). Stora, stora kramar!// Ma

2011-03-19 @ 19:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0