"Walk away - The script" 29/3-11

Efter tråkiga händelser så står jag nu inför valet om att stanna kvar och försöka ändra situation eller åka tillbaka till det som blivit lite utav mitt hem här på andra sidan jordklotet. Jag saknar James och mina vänner i Sydney. I Sydney har jag trots allt vänner till skillnad från här. Igår så fick jag ett obehagligt förstående kring hur svårt det är att vara en ung, liten tjej. Jag är stark, men jag vet att min fysik inte lever upp till mitt sinne. Jag är nästan aldrig rädd, men jag har kommit till insikt att jag måste vara ännu mera rädd för mitt eget bästa. Jag är inte blåögd, jag får ofta höra om min kritiska och framförallt cyniska sida men i en relation så är det två individer, två hjärnor och hjärtan som kan säga vad som helst för att komma ut vinnande. Ren fakta - vi är djur och starkast överlever, förlita dig alltså aldrig på någon annan, inte allt för mycket på dig själv heller.

Efter vuxenmobbningen jag utsatts för de senaste dagarna (som förvisso inte kunnat röra mig mindre i ryggen) och den obehagliga situationen jag hamna i igår som lätt hade kunnat resultera till ett ännu värre minne att bära på så står jag nu som sagt inför ett dilemma. Varför ska jag vänta på bättre tider när jag kan med en billig flygbiljett hamna direkt i dem? Varför ska jag vara så stolt och inte följa mitt hjärta bara för att min uppgjorda idealbild säger motsatsen?
..Det finns ingen riktig anledning för det är ändå ingen som i slutändan kommer sitta och döma och berömma ditt livscv. Jag som ateist har bara mig själv att stå till svars för när det kommer till mina tagna beslut, så länge jag inte skadar någon annan det vill säga. Jag tar dagen på mig att fundera på mitt nästa drag.
Stor kram /Ebba

Kommentarer
Postat av: hedda

usch, det låter inte kul att dom är elaka mot dig! Hoppas att det känns bättre snart och att du funderar ut hur du ska göra, mitt tips är att göra det som känns bäst för DIG :)



puss och kram

2011-03-29 @ 08:43:43
Postat av: Citty

Lyssna på ditt hjärta Ebbson, att inte känna sig trygg är en intuition!

2011-03-29 @ 10:13:45
URL: http://www.finest.se/Citty

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0