Cairns 17/5-11

Dagarna i Cairns har varit minst sagt intensiva. Vi har bott pa de storsta hostellet har, aven kallat Gilligans, som forutom sovplatser att hyra ut har stans storsta nattklubb. Vi har bokstavligen talat sovit ovanfor, om inte nastan i, discot de senaste dagarna. Sangarna har utan overdrift skakat till takten utav basen under sa att ta en drink eller tva innan laggdags har inte bara varit utav ren vilja utan snarare utav ren sjalvbevarelsedrift ;) men jag har trotts ovasen fran de nio rumskamraterna samt partyt nedanfor sovit som en kung med mina oronproppar och ogonbindel! Rummet stinker fran helteckningsmattan som gang pa gang far duschar av goon (goon som ar ett smeknamn pa billigt ladvin, de billigaste varnar far nagot sa mysigt som kvarrester ifran fisk, fraga mig inte hur vinet kan ha fisk i sig men vi har i alla fall en ide om att tankarna vinet gors i aven blandar fisk emellanat). Sedan sa stannar stanken fint kvar i rummet da det inte gar att oppna upp fonstrerna.. Vi sover i var egna skit med andra ord. Men jag hade fasen inte kunnar bry mig mindre da jag under de senaste dagarna inte bara sovit gott utan ocksa beblandat mig med totalt underhallande, genomgoa manniskor!

Bilder ifran lordagens Skydive!


Jag hoppa forst ut ur planet, de gjorde skitont i orona pa grund utav allt tryck, munnen var torrare an en savan, jag vart lite smatt aksjuk under hoppet och jag skulle inte tveka en sekund pa att gora det igen!


En lite smafylla har som sagt varit nast intill nodvandigt for att kunna somna in pa kvallarna. Sa de flesta kvallar har spenderats pa Gilligans nattklubb som inte alls har varit nagon fy skam! Gratis mat har vi till och med fatt i $18/per natt priset som vi betalat for att fa bo har! ;)


Utover mig, Malin och Nicole sa bor vi med 7 engelsman (tjejer & killar), bilden nedan ar val lite sadar osmikrande pa nagra utav grabbarna men de videos som jag spelat in passar sig inte riktigt for offentligt internetbruk..




Att Gilligans, liksom alla andra hostells temakvallar anspelar sig mer eller mindre pa bara sex sager ganska mycket om hur oglamorlost backpacker livet ar. Nedan sa ser ni en valdigt oskyldig bild pa wet t-shirt competition som anordnades pa sondagen. Nicole fick saga till mig att stanga munnen gang pa gang da jag var och annan sekund utloste ett "OOOOH! NOO! What is she doing!? OH NO SHE DIDNT!". Fyy fasen va langt tjejer gar for lite uppmarksamhet! Visar hela bysten for ynka $50! En sjalv hade inte ens gjort det for $5000 och det ar inte bara for att jag ar restriktiv utan framforallt utav den anledningen att vi lever i en varld dar var och varannan manniska bar pa en telefon eller kamera med video/fotomojlighet och att ung och dum skit som medverkan i en wet t-shirt tavling stannar kvar med en for evigt. Vinnaren van efter att ha tagit av sig till trosor $100 samt ett bungyjump hopp..


Igar (Mandags) sa var vi ocksa ute och harja pa stan och efter att ha upplevt en lang sedvanlig forfest pa rummet sa avslostes kvallen med dans, drink och ett dopp i stadens "lagun". Jag tanker inte skriva mer an att det ska mycket till for att kunna sla den mandagen!

Men inatt sa flyger jag tillbaka till Sydney for att ta ett mer eller mindre farval utav James och ett storre uppehall till de vanner som ska stanna kvar har tills deras visum gar ut. Jag har med all sakerhet ett par med eller mindre somnlosa natter framfor mig och det ar med blandade kanslor som jag kommer lamna de liv jag byggt upp har for en ny era dar hemma. Jag oroar mig bland annat lite for ar att jag ska mista de tankar och kanslor som jag funnit i mig sjalv har borta da man ju anpassar sig efter situationer och de som uppstatt har gar inte riktigt att jamnfora med de man upplevt hemma i Sverige.. Men an ar det inte dags att saga hej da till Australien och jag ska forsoka njuta sa mycket som mojligt utav den sista lilla tid jag har kvar har for denna gang!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0